21/09/2017

Este é o Camiño (Baamonde)

571438O camiño faise ao andar

Ao redor dun centenar de veciños defenden nunha camiñada reivindicativa a actual ruta xacobea, en contra do cambio de trazado que propón a Xunta para o Camiño Norte e que deixa o núcleo urbano de Baamonde fóra da peregrinaxe.

NON SE RENDEN. Nin calan. Defenden o que é seu, o seu Camiño e o dos máis de 5.000 peregrinos que desde distintos e afastados recunchos do mundo percórreno cada ano. Rexeitan a proposta da Xunta de alterar a ruta xacobea e deixar Baamonde -fin de etapa- fóra da peregrinaxe e critican unha medida «arbitraria» e baseada «en febles argumentos» para «poñer todo do revés sen probas de peso», porque, como escribiu Machado: «Camiñante, son as túas pegadas/o camiño e nada máis/Camiñante, non hai camiño/faise camiño ao andar».

E de camiñar e camiñantes hai unha longa historia en Baamonde. «O actual trazado, tras 21 anos, está totalmente consolidado e conta con gran saúde. Decenas de milleiros de peregrinos o usan e suma séculos de historia contrastada», recordaba a encargada de ler o manifesto da cuarta marcha de ‘Este é o Camiño’, que onte fronte á igrexa de Santiago de Baamonde, con máis de cen asistentes, converteuse na reivindicación máis multitudinaria das organizadas ata agora.

Texto e imaxe: Cristina Arias (El Progreso)

Imaxes: Asociación de Veciños Montenegro de Baamonde


Vecinos de Baamonde muestran de nuevo su rechazo a cambios en el trazado del Camino Norte

La etapa de la peregrinación reivindicativa ha pasado esta tarde por la localidad

Los vecinos de Baamonde siguen firmes en su rechazo a la modificación del trazado del Camino Norte que propone la Xunta. La etapa de la peregrinación que asociaciones chairegas y mariñanas iniciaron en días pasados en Mondoñedo para exteriorizar su defensa del actual itinerario llegó esta tarde a la localidad, y congregó a unas cien personas.

Tras llegar al centro de la localidad y hacer el mismo recorrido que los muchos peregrinos que son parte habitual de la vida local, unos fueron dejando la marcha y otros incluso se adentraron en el vecino municipio de Guitiriz. La siguiente etapa está prevista para la próxima semana.

Baamonde es una de las localidades en las que el rechazo a la modificación del itinerario se ha hecho más patente, y las pancartas colocadas en días pasados así lo reflejan. El trazado diseñado por la Xunta alejaría el Camino Norte de la localidad hacia el este, pasaría por debajo de la vía del tren y continuaría hacia la parroquia de Bóveda camino de Guitiriz. La oposición al cambio del trazado es tal que incluso la comunidad de montes se ha mostrado dispuesta a sufragar el coste de la redacción de alegaciones, mientras que el Concello de Begonte está ultimando las suyas. En otros casos, como ocurre con el Concello de Friol, esas alegaciones se han enviado ya y han mostrado cómo alcaldes del PP no dudan, en este asunto, en enfrentarse con la Dirección Xeral de Patrimonio: el alcalde friolense, Antonio Muíña, ha afirmado que su función consiste en estar al lado de los vecinos, y las alegaciones enviadas se fundan en un informe de Ramón Yzquierdo Perrín, profesor universitario, muy crítico con el criterio de la Xunta.

Texto:  Xosé María Palacios (La Voz de Galicia)

3 comments

  1. Carlos Aenlle (Vía Facebook)

    Quero a pegata!!!

  2. Mar Felix Iglesias (Vía Facebook)

    Un saludo a los que lucháis y mucho ánimo

  3. Manuel Vázquez Saavedra (Vía Facebook)

    Sodes os mellores un forte abrazo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Bookmaker bet365 review by ArtBetting.co.uk

Bookmaker bet365 review by ArtBetting.gr

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de

Premium templates by www.bigtheme.net free download.

Online bookmaker Romenia betwin365.webs.com

Scroll To Top